Libido, tech in pandemic

Post pandemic baby boom? Everyone was waiting for it. Nothing. 
It happened that for half of the respondents from Persuasum Research the sexual activity remained unchanged and for a third it declined. Reason: anxiety, especially economic. 
Auto-eroticism, women first of all, fell by 40%.
Getting pregnant frightened, the idea of ​​giving birth in a hospital full of infected was instinctively driven out.
There has been an increase: more hugs, more intimate touches, more conversations and selfies sex online.     (papermag.com / Aug. 4/2020)
Collapse of libido and terror of contagion have eliminated the profits of the sex' pros. The Netherlands, Germany provided subsidies to officially registered prostitutes, Scotland included the profession as aided, Greece authorized brothels to reopen in June, provided that customer data were recorded.
As revealed by Sex Workers 'Rights Advocacy Network', many had to continue working to avoid starvation.
European sites, such as Escort Advisor, IllicitEncounters have received multiple visits, both male and female.
The second site points out that some beer mugs in Scotland encourage physical sexual intercourse, given that the pandemic is not widespread in the region. Launched 17 years ago, it has 1 million members and has registered + 25% activity during the covid. A 32-year-old nurse from Edinburgh has just confessed that with lower infection levels and through this site, she takes advantage of night shifts for her extra-marital adventures. (thescottishsun.co.uk / Aug 5/2020)
More than undeclared sex, the virus has left room for tech giants, which are now the 100 most powerful and popular consumer brands.
Microsoft has grown 30%. Among the top 20 there is Instagram (+ 47%), Adobe (+ 29%), LinkedIn (+ 31%).  US dominates with 14 brands, the remaining 6 are Chinese. 
Facebook, IBM lost 17% and 3% respectively. The fall of Baidu, Chinese, is -29%.
Consumer confidence, especially for the misuse of personal data, is clear-cut and will not disappear shortly.
The most popular digital apps were those for entertainment, shopping, social contacts, shipping.
They were all essential for the life in lockdown.
E-commerce and social media on shields, fast food and beer  in dust.
Here are the top 20 of the Brand Z ranking(April 2020):
apple, Microsoft, Google, Tencent, facebook, IBM, SAP, Instagram, accenture, intel, Adobe, SAMSUNG, salesforces, LinkedIn, HUAWEI, ORACLE, CISCO, DELL Technologies, Mi Xiaomi, Baidu.




by Barbadillo

Libido e tech nella pandemia
Baby boom post pandemia? Tutti lo aspettavano. Niente. 
E' successo che per metà degli intervistati da Persuasum Research l'attività sessuale è rimasta invariata e per un terzo è calata. Motivo: l'ansia, soprattutto economica. 
L'autoerotismo, donne innanzi tutto, è sceso del 40%.
Restare incinta ha spaventato, l'ipotesi di partorire in ambiente ospedaliero  pieno di infettati è stata cacciata via d'istinto.
Un aumento c'è stato: più abbracci, più toccate intime, più conversazioni e selfie sex online.       (papermag.com /Aug. 4 /2020)
Crollo di libido e terrore di contagio hanno azzerato gli introiti delle professioniste del sesso. Paesi Bassi, Germania hanno erogato sussidi alle prostitute ufficialmente registrate, la Scozia includeva la professione tra quelle aiutate, la Greca ha autorizzato i bordelli a riaprire in giugno, purché venissero registrati i dati dei clienti. 
Come rivelato da Sex Workers 'Rights Advocacy Network', molte hanno dovuto continuare a lavorare per non morire di fame. 
Siti europei, come Escort Advisor, IllicitEncounters hanno ricevuto più visualizzazioni, sia maschili sia femminili. 
Il secondo sottolinea come qualche boccale di birra in Scozia incentivi i rapporti fisici, visto che la pandemia ha poca diffusione nella regione. Lanciato 17 anni fa, ha 1 milione di iscritti ed ha registrato durante il covid +25% di attività. Un'infermiera di Edinburgh, 32 anni, ha appena confessato che, con l'abbassamento dei livelli di infezione e tramite tale sito, approfitta dei turni notturni per le sue avventure extra- coniugali.                     (thescottishsun.co.uk / Aug 5/2020)
Più del sesso non dichiarato il virus ha lasciato spazio ai giganti tech, che sono ormai i 100 marchi aziendali più potenti e amati dai consumatori.
Microsoft è cresciuto del 30%. Fra i primi 20  c'è Instagram(+47%), Adobe(+29%), LinkedIn(+31%).
Gli Usa dominano con 14 presenze, i rimanenti 6 sono cinesi. Facebook, IBM hanno perso rispettivamente il 17% e il 3%. La caduta di Baidu, cinese, è -29%.
La fiducia dei consumatori, specialmente per l'uso improprio dei dati personali, è netta né scomparirà a breve. 
Le app digitali più apprezzate sono state quelle per intrattenimento, shopping, contatti sociali, spedizioni.
Sono tutte risultate indispensabili per la vita in lockdown.
E-commerce e social media sugli scudi, nella polvere fast food e birra.
Ecco i primi 20 della classifica Brand Z(aprile 2020):
apple, Microsoft, Google, Tencent, facebook, IBM, SAP, Instagram, accenture, intel, Adobe, SAMSUNG, salesforces, LinkedIn, HUAWEI, ORACLE, CISCO, DELL Technologies, Mi Xiaomi, Baidu.

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