"Western luxury brands don't really understand the culture of China. They should be more respectful. They lack emotional intelligence very often and cultural intelligence" was said by M. Pedraza, CEO of The Luxury Institute New York-based (Jing Daily, Jan 30,2019).
French, Italian, English, Spanish brands need greater awareness of how public attitudes have changed.
"Luxury brands such as Gucci and Burberry are psychologically more distant than brands such as Coke Cola to maintain exclusivity and desirability. They must balance the need for exclusivity and with their emotional relationships with the general public . Luxury brands need to be more sensitive and respectful to the culture of different ethnic communities and inject some warmth and empathy to the brands instead of alienation and even hatred" -Wang, professor at the U.K.'s Warwick Business School said (forbes. com /2019/02/ 07).
The real situation, may be hidden by the European advertising communicators, is that Western brands already sell heavily to consumers of African, Chinese and Indian heritage.
The present Chinese carnival for celebrating the New Year seems to confirm how the local consumers are chill on Western fashion as told in my last post(feb 2, 2019). And the emblem of it is the French fashion.
Is French masquerade still inspiration to modern fashion?
Critiche cinesi e non al lusso europeo
"Le aziende del lusso occidentale di fatto non capiscono la cultura cinese, dovrebbero rispettarla maggiormente. Troppo spesso ne ignorano sentimenti e tradizioni"- ha dichiarato M.Pedraza, ceo del The Luxury Institute di New York(Jing Daily, Jan 30, '19).
Francesi, italiani, inglesi, spagnoli hanno perso attenzione ai cambiamenti del pubblico.
"I brand del lusso come Gucci e Burberry appaiono psicologicamente più distanti dalle società tipo Coca Cola nel mantenere esclusività e desiderabilità. Dovrebbero bilanciare la propria necessità dell'esclusivo con le emozioni tratte dal rapporto con la gente. Le Case in generale hanno bisogno di essere più ricettive e rispettose della cultura delle etnie, inserendo calore ed empatia anziché alienazione e odio"- sostiene Wang, prof. dell'inglese Warwick Business School (forbes. com\2019\02\07).
Del resto la realtà, nascosta dai comunicatori promozionali europei, è che i brand d'occidente vendono ormai con difficoltà ai consumatori con discendenza africana, cinese, indiana.
L'attuale carnevale cinese del nuovo anno pare confermi il raffreddamento locale per gli articoli della moda a ovest, come scritto nel post precedente(2 feb. '19), e il cui indiscusso emblema, stilistico e patrimoniale, resta francese.
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