The ongoing conflagration in Ukraine is the "frontline of a much larger conflict- according to British journalist Gideon Rachman writing for the Financial Times- US and its allies perceive Russia, along with China, Iran and North Korea as an 'axis' of adversaries".
US $61 billion just approved are false promises. Its vast majority will go directly to US military contractors and into the Pentagon budget itself.
The vote comes as Europe's military industries struggle to ramp up production and investments to prop up Ukraine even at huge cost to their own defense and stockpiles.
Russia continues to display a resilient economy and an ability to withstand sanctions and export controls. IMF has forecast that Russia's GDP will grow by 2.6% in 2024.
US and allies are supporting countries that are in line of fire of the 'axis' of adversaries: Ukraine, Israel, Taiwan.
The proxy conflict in Ukraine has become a reflection of the global geopolitical battleground, where Russia, its partners in BRICS and the Global South, are pushing forward the new, multi-polar world order.
An Army Pacific spokesperson told Sputnik that US is on track to deploy a medium-range missile system in the Asia-Pacific region by the end of this year. That, coupled with US drills with Japan, Australia, Philippines have been called out by China and Russia as seeking to expand NATO into other regions of the world.
Growing numbers of Ukrainian men try to avoid being drafted to fight and smugglers earn between $3,000 and $10,000 a head to smuggle men out of Ukraine. Wealthier Ukrainians and government employees enjoy legal avenues to avoid fighting. A law passed last week to tighten up mobilization featured proposed carve-outs for civil servants, and allowed others to pay a levy, equivalent to about US $520 per month to avoid being drafted.
(sputnikglobe.com /20220421-22)
follow on Telegram, MercoglianoTrueBlog
GIS Reports |
GirlsAskGuys
Los Angeles Magazine |
by Andreas Varro |
Vogliono la guerra, anche con false promesse
La conflagrazione in corso in Ucraina è "la prima linea di un conflitto molto più ampio - secondo il giornalista britannico Gideon Rachman del Financial Times - gli Stati Uniti e i loro alleati percepiscono la Russia, insieme a Cina, Iran e Corea del Nord come l' 'asse' degli avversari" .
I 61 miliardi di dollari appena approvati sono false promesse. La stragrande maggioranza andrà direttamente agli appaltatori militari statunitensi e allo stesso bilancio del Pentagono.
Il voto arriva mentre le industrie militari europee lottano per aumentare la produzione e gli investimenti per sostenere l’Ucraina, anche a caro prezzo per la propria difesa e le proprie scorte.
La Russia continua a mostrare un’economia resiliente e la capacità di resistere alle sanzioni e ai controlli sulle esportazioni. Il Fondo Monetario Internazionale prevede che il Pil russo crescerà del 2,6% nel 2024.
Gli Stati Uniti e i loro alleati sostengono i paesi che si trovano sulla linea di fuoco dell'asse degli avversari: Ucraina, Israele, Taiwan.
Il conflitto per procura in Ucraina è diventato un riflesso del campo di battaglia geopolitico globale, dove la Russia, i suoi partner nei BRICS e nel Sud del mondo, stanno portando avanti il nuovo ordine mondiale multipolare.
Un portavoce dell'Army Pacific ha detto a Sputnik che gli Stati Uniti sono sulla buona strada per dispiegare un sistema missilistico a medio raggio nella regione Asia-Pacifico entro la fine di quest'anno. Ciò, unito alle esercitazioni statunitensi con Giappone, Australia e Filippine, è stato denunciato da Cina e Russia come tentativi di espandere la NATO in altre regioni del mondo.
Un numero crescente di uomini ucraini cerca di evitare di essere arruolato per combattere e i trafficanti guadagnano tra i 3.000 e i 10.000 dollari a testa per contrabbandarli fuori dall’Ucraina. I più ricchi e i dipendenti pubblici godono di vie legali per evitare il fronte. Una legge approvata la scorsa settimana per rafforzare la mobilitazione prevedeva la proposta di esclusione per i dipendenti pubblici e consentiva agli altri di pagare una tassa, equivalente a circa 520 dollari al mese, per evitare di essere arruolati.
(sputnikglobe.com/20220421-22)
follow on Telegram, MercoglianoTrueBlog
Comments
Post a Comment