New inflation and new canal

Chevron can longer remain profitable in California. There politicians fail to understand the impact of reducing fossil fuels without a reliable alternative. The company has already pulled back hundreds of millions in spending there over the past 2 years. Governor Gavin Newsom announced he was taking over Big Oil last year by implementing legislation aimed at price gouging. Andy Walz, Chevron's Americas products president, explained that California's regulations have made it difficult to remain profitable.
Exxon Mobil also announced it may need to write down its California assets by up to $2.6 billion. "While the Corporation is progressing efforts to enable a restart of production, continuing  challenges in the state regulatory environment have impeded progress in restoring operations " said Exxon.
This will impact gas prices throughout the nation, not just California.
Yemeni Houthi  rebels are blocking carriers from passing through the Suez Canal since November. International Shipping liners are doing everything to avoid passing through the Gulf of Aden and Africa. This has completely altered trade between Europe and Asia as the trip is significantly longer. It means higher costs:+ 173% from Asia to Northern Europe. The route from Asia to US have risen by about 55% but Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) believes it is +161%.
Shipping rates are now double 2019 pre-pandemic levels.
The price of goods will rise and will pass onto consumers. Inflation will rise.
Lives will be lost.
West could begin the Israeli canal that they have been envisioning for years. This will be a violently expensive situation throughout  the global economy.
(armstrongeconomics.com / Jan 8,2024) 

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Craiyon


Nuova inflazione e nuovo canale

Chevron non può più rimanere redditizia in California. Lì i politici non riescono a comprendere l’impatto della riduzione dei combustibili fossili senza un’alternativa affidabile. L'azienda ha già ripreso centinaia di milioni di spese negli ultimi 2 anni. Il governatore Gavin Newsom ha annunciato lo scorso anno che avrebbe preso il controllo di Big Oil implementando la legislazione mirata alla riduzione dei prezzi. Andy Walz, presidente dei prodotti americani Chevron, ha chiarito che le normative della California hanno reso difficile rimanere redditizi.
Exxon Mobil ha inoltre annunciato che potrebbe dover svalutare i suoi asset in California fino a 2,6 miliardi di dollari. "Mentre la Corporation sta portando avanti gli sforzi per consentire il riavvio della produzione, le continue sfide del contesto normativo statale hanno impedito il progresso nel ripristino delle operazioni", ha affermato Exxon.
Ciò avrà un impatto sui prezzi del gas in tutta la nazione, non solo in California.
Da novembre i ribelli Houthi yemeniti impediscono alle navi di passare attraverso il Canale di Suez. I container di linea internazionali stanno facendo di tutto per evitare di passare attraverso il Golfo di Aden e l'Africa. Ciò ha completamente alterato il commercio tra Europa e Asia poiché il viaggio è notevolmente più lungo. Vuol dire costi più alti:+173% dall'Asia al Nord Europa. Le rotte dall'Asia agli Stati Uniti sono aumentate di circa il 55%; ma lo Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) ritiene che sia +161%.
Le tariffe di spedizione sono ora il doppio dei livelli pre-pandemia del 2019.
Il prezzo delle merci aumenterà e si trasmetterà ai consumatori. L’inflazione salirà.
Delle vite andranno perse.
L’Occidente potrebbe avviare il canale israeliano che immagina da anni.
Questa sarà una situazione violentemente costosa per tutta l’economia globale.
(armstrongeconomics.com/8 gennaio 2024)

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