Online fast-fashion retailers from China are making significant strides in the US fashion industry and steadily gaining market share, according to the latest industry figures.
The e-commerce platforms have become thriving hubs for both buyers and sellers, spurring the growth of international trade for Chinese businesses, with two shopping sites- Shein and Temu- attracting much of the attention from US consumers.
The major players are leveraging affordable prices, free shipping, regular discount and flexible return and refund policies. Last year, the digital clothing platform Shein was downloaded 200 million times, surpassing Amazon as the most downloaded app in both Apple and Google stores. The site has recorded annual revenue of $30 billion and 13.7 million annual users.
Compared to major brands such as H&M, Zara or Uniqlo, similar-looking products on Shein are priced lower, often ranging from $20 to $30 a piece. Consumers using its app also receive daily discount coupons, guaranteeing them better prices.
According to US Bureau of Labor Statistics' Consumer Price Index, apparel prices rose 3.1 percent in the past year. The increase in clothing and footwear costs is putting a strain on the budget of many US consumers and they are looking for cheaper alternatives, according to analysts.
Shein and Temu entered the US market during a relatively high inflation. Last year, the inflation rate for apparel reached 5.03 percent and dropped to 3.17 percent this year. Both have outpaced traditional US brands with their faster rollout speed.
Unlike Shein, which mainly sells branded apparel, Temu operates more like a marketplace, also selling home appliances, furniture and other accessories.
TikTok Shop, AliExpress, Wish are also entering the US market. (chinadaily.com.cn/2023-08-09).
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Il fast fashion cinese agguanta il mercato americano
Secondo gli ultimi dati settoriali, i rivenditori online di fast fashion cinese stanno facendo passi da gigante nella moda statunitense, guadagnando costantemente quote di mercato.
Le piattaforme di e-commerce sono diventate hub fiorenti sia per gli acquirenti che per i venditori, stimolando la crescita del commercio internazionale delle imprese cinesi, con due siti di shopping, Shein e Temu, che hanno attirato gran parte dell'attenzione dei consumatori statunitensi.
Questi attori principali stanno sfruttando prezzi convenienti, spedizione gratuita, sconti regolari e politiche di restituzione e rimborso flessibili. L'anno scorso, la piattaforma di abbigliamento digitale Shein è stata scaricata 200 milioni di volte, superando Amazon come app più scaricata negli store Apple e Google. Il sito ha registrato un fatturato annuo di $30 miliardi e 13,7 milioni di utenti annuali.
Rispetto a marchi importanti come H&M, Zara o Uniqlo, i prodotti dall'aspetto simile di Shein hanno un prezzo inferiore, spesso compreso tra $20 e $30 al pezzo. I consumatori che utilizzano la sua app ricevono anche buoni sconto giornalieri, garantendo prezzi migliori.
Secondo l'indice dei prezzi al consumo del Bureau of Labor Statistics degli Stati Uniti, i prezzi dell'abbigliamento sono aumentati del 3,1% nell'ultimo anno. L'aumento dei costi di abbigliamento e calzature sta mettendo a dura prova il budget di molti consumatori americani che, secondo gli analisti, sono alla ricerca di alternative più economiche.
Shein e Temu sono entrati nel mercato USA nel periodo di un'inflazione relativamente alta. L'anno scorso, il tasso di inflazione per l'abbigliamento ha raggiunto il 5,03% ed è sceso al 3,17% quest'anno. Entrambi hanno superato i tradizionali marchi statunitensi con la loro maggiore velocità di spedizione.
A differenza di Shein, che vende principalmente abbigliamento di marca, Temu opera più come un mercato generale con elettrodomestici, mobili e altri accessori.
Anche TikTok Shop, AliExpress e Wish stanno entrando nel mercato americano. (chinadaily.com.cn/2023-08-09).
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