Beijing crackdown on "effeminate males", celebrities, idols, "extravagant pleasures" has made Chinese parents happy but retailers are worried.
China's virtual idol industry values $970 million.
Luxury retailers will shift from celebrity influencers to cultural opinion leaders and creative tastemakers then the new opinion leaders will have to be "party approved" and "promote socialist core values". Embracing patriotic marketing and pursuing connections with Communist idols could negatively impact a brand's global image.
Teens are hooked on the digital word, and the retail industry has followed them into metaverse but older consumers (millennials, Gen Xers) have been feeling influencer fatigue. Celebrity endorsement have been replaced with less-scandalous alternatives, like virtual idols and computer-generated, animated figures.
Marketing cost will be significantly reduced.
LGBTQ+ voices have been marginalized in China, gay and bisexual consumers could hide, "pink economy" could lose many opportunities. China's gay economy is worth between $300 to $500 billion annually, involving 70 million people. Inclusive marketing campaigns will disappear.
In the highly competitive Chinese education system young adults turned to variety shows, dramas, and music idols for recreation but now have shifted toward new escapist experiences like entertainment and emotional connection in the virtual world.
It could benefit luxury conglomerates because they have unique competitive advantages that set them apart from younger and more local business rivals. (jingdaily.com /Jan 23,2022)
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La repressione di Pechino su "maschi effeminati", celebrità, idoli, "piaceri stravaganti" ha reso felici i genitori cinesi ma i rivenditori sono preoccupati.
L'industria cinese delle personalità virtuali ha un valore di 970 milioni di dollari.
I rivenditori di lusso passeranno da influencer celebri a opinion leader culturali e creativi, quindi i nuovi opinion leader dovranno essere "approvati dal partito" e "promuovere i valori socialisti". Abbracciare il marketing patriottico e perseguire i legami con gli idoli comunisti potrebbe avere un impatto negativo sull'immagine globale di un marchio.
Gli adolescenti sono affascinati dal digitale e il settore della vendita al dettaglio li ha seguiti nel metaverse; ma i consumatori più anziani (millennials, Gen Xer) hanno stanchezza per gli influencer. La promozione da parte delle celebrità è stata sostituita con alternative meno 'scandalose', come idoli virtuali e figure animate generate al computer.
I costi di marketing saranno notevolmente ridotti.
Le voci LGBTQ+ sono state emarginate in Cina, i consumatori gay e bisessuali potrebbero nascondersi e l'"economia rosa" potrebbe perdere molte opportunità. L'economia gay cinese ha un valore compreso tra $300 e $500 miliardi all'anno e coinvolge 70 milioni di persone.
Le campagne di marketing inclusivo scompariranno.
Nel sistema educativo cinese altamente competitivo i giovani adulti si rivolgevano a spettacoli di varietà, drammi e celebrità musicali per svago. Ora si spostano verso nuove evasioni come l'intrattenimento e le emozioni nel virtuale.
Tutto ciò potrebbe avvantaggiare i conglomerati del lusso, perché hanno capacità competitive uniche, che li differenziano dai rivali commerciali più giovani e locali. (jingdaily.com /23 gennaio 2022)
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